L2 COVID-19 info

Information

Om hur vårt bolag handterar Coronaviruset

Kära kunder och leverantörer

Vi följer aktivt med på COVID-19/Coronavirus-situationen och tar grepp för att våra kontor och produktion är säkrade. Vi önskar att dela med våra kunder några av dom försiktighetsåtgärder vi har igångsatt.

Följer offentliga hälsobyråer
Vi har på plats ett team som är dedikerade till våra aktioner omkring denna händelse, och har kontinuitetsplaner för att säkra stabil drift av våra tjänster. Vi följer nogrant med på uppdateringar från dom nationella hälsoorganisationerna och World Health Organization omkring COVID-19. Vi vill fortsätta att söka vägledning från dessa byråer och andra offentliga hälsaorganisationer på löpande basis.

Skydda våra anställda och kunder
Då våra anställda samarbetar med kunder och leverantörer har vi gjort åtgärder för att begränsa exponering av viruset. Vi har igångsatt möjligheter för hemmakontor och dylikt och fortsätter att arbeta med säkert beteende genom hela organisationen, som inkluderar utökade rengörningsrutiner. Vi har också rutiner på plats så som avgränsning, desinficering och passande karantänprocedurer baserat på rekomendationer från offentliga hälsoorganisationer.

Asisterar våra anställda
Vi är i löpande kommunikation med våra anställda och påminner dom om viktigheten av god hygien, och försörjer dom med hälsoinformation och allt nödvändigt stöd. Anställda som känner sig sjuka har blivit instruerade om att inte möte upp på jobbet, och vi har specifika karantän- och kommunikationsprocedurer på plats skulle en anställd bli diagnostiserad med COVID-19 eller har blivit instruerad om att isolera sig av en offentlig instans. Vi erbjuder möjlighet för arbete från hemmakontor där detta är möjligt eller nödvändigt.

Uppföljning mot våra leverantörer
Vi har ökat vår kommunikation med alla våra leverantörer, och försörjer kontinuerlig information omkring försörjningssituationen. Just nu finns inga problem i vår försörjningskedja, men vi vill hålla våra kunder uppdaterade om en situation skulle uppstå.

Vi tackar för att ni är våra kunder och för Erat förtroende också i fortsättningen.