OSO Hotwater varmvattenberedare

OSO Hotwater lanserar ny identitet och ny hemsida

Varmt vatten är en viktig del av hälsa och välbefinnande. OSO varmvattenberedare har levererat komfort till miljontals människor i Norge och övriga Europa sedan 1932. OSO Hotwaters huvudfokus har alltid varit kvalitet, energibesparing och miljö. Genom sin nya identitet förbättrar OSO dessa egenskaper, men också dess identitet som en pålitlig och innovativ tillverkare av varmvattenberedare i rostfritt stål i världsklass.

OSO Hotwater är ett av Norges mest kända hushållsvarumärken och är känt för alla generationer i Norge genom att göra avtryck på norska källare, badrum och kök i många decennier. «Branschen utvecklas ständigt, liksom OSO som företag. Därför kändes det helt naturligt att företagets identitet lyfts för att spegla var bolaget befinner sig idag och var vi ser oss själva i morgon», säger Roy Magnussen, VD för OSO Hotwater. 

Sedan starten 1932 har OSO Hotwaters identitet genomgått många förändringar och anpassats till tiden. Det som har varit gemensamt för dem alla är att namnet «OSO» har varit orubbligt i alla versioner. Detta fortsätter och förstärks i den nya logotypen. «Vi vet att OSO är ett starkt varumärke i Norge och Europa och för alltid förknippas med koncept som kvalitet, miljö och effektivitet. Vi vill att vår nya identitet ska förstärka och förankra dessa egenskaper hos konsumenter både inom landet och utomlands. Vi tror att den nya logotypen kommer att stå sig bra och signalera de värden vi står för», säger Sigurd Braathen, produktchef och ägare av OSO Hotwater.

Utvecklingen av nya webbplatser har skett parallellt med utvecklingen av en ny identitet. Syftet med en ny nätlösning är att förankra lösningen i en ny identitet och att ge bättre tillgänglighet och överblick över OSO Hotwater-produkter för VVS-industrin och konsumenterna. Den nya webblösningen är en del av OSO Hotwaters plan att förbättra sin digitala närvaro. – Vi vill finnas där våra befintliga och potentiella kunder finns. Vi tror att en ökad digital närvaro kommer att hjälpa våra kunder, så att de kan göra de bästa valen, både när det gäller kvalitet, ekonomi och miljö, när de väljer varmvattenberedare. Vi hoppas och tror att den nya webblösningen blir ett första steg och en grund för vidareutveckling av onlinetjänster, säger Roy Magnussen.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn